TL;DR

Nazywam się Marcin Królak. Zawodowo tworzę, poprawiam, naprawiam i prowadzę powierzone mi strony internetowe. Czyli robię to, co nazywa się pozycjonowaniem, optymalizacją lub z angielska – SEO. Stron związanych z tą tematyką jest w internecie wiele – i większość z nich całkiem sensowna – dlatego na niniejszym blogu staram się pisać o mniej oczywistych aspektach optymalizacji internetowych serwisów i serwerów.

Mój warsztat

Zajmuję się zwiększaniem i poprawianiem jakości ruchu na stronach internetowych. Paleta możliwych działań jest bardzo szeroka, jednak kilkunastoletnie doświadczenie pozwala mi z całej gamy technik wybrać dokładnie te, które w danym przypadku będą najbardziej odpowiednie. Przede wszystkim optymalizuję kod strony do wymagań wyszukiwarek internetowych (SEO). Poza tym stosuję techniki z zakresu content marketingu, kampanie reklamowe w wyszukiwarkach (SEM) i na portalach społecznościowych oraz reklamy kontekstowe.

Moje obszary specjalizacji

  • optymalizacja stron dla wyszukiwarek (SEO): audyty, przegląd kodu źródłowego, usuwanie filtrów Panda/Penguin;
  • analiza ruchu: Google Analytics, Yandex Metrika, Woopra;
  • marketing treści: prowadzenie komunikacji na blogu firmowym i w mediach społecznościowych (Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, Instagram, LinkedIn, itp.)
  • działania promocyjne i reklamowe: Google AdWords, kampanie w mediach społecznościowych;
  • projektowanie i tworzenie serwisów internetowych:
    • blogi i serwisy informacyjne oparte na oprogramowaniu CMS, jak WordPress, Joomla, Drupal, eZ Publish;
    • rozwiązania e-commerce, oparte na oprogramowaniu Shoper, Shopify, WooCommerce, Comarch e-Sklep lub Allegro.