Wow, to naprawdę duży i ważny dodatek. R.V. Guha napisał, że słownik schema.org został właśnie rozszerzony o cały materiał opracowany w ramach projektu GoodRelations. Doceniając wszystko, co do tej pory zostało zrobione w schema.org muszę powiedzieć, że TO jest właśnie to, na co czekał świat biznesu.

GoodRelations od wielu lat opracowuje słownik dla danych z zakresu e-commerce opisujący wszystko, co dotyczy produktów i procesu sprzedaży, jak np. cena, opis, kod produktu, wersja, producent, rabat, koszt dostawy, itd. Wprawdzie wszystko to było dostępne już wcześniej do wykorzystania na otwartej licencji Creative Commons i miało wsparcie wyszukiwarek*, ale dołączenie całego słownika GoodRelations do specyfikacji schema.org to zupełnie nowa jakość:

  1. Wszyscy, którzy już wcześniej opisali dane w swoich sklepach internetowych przy pomocy znaczników GR, mogą spać spokojnie – schema.org nie wprowadzi żadnego innego rozwiązania do opisywania treści e-commerce, więc ich praca nie pójdzie na marne.
  2. Ci, którzy jeszcze tego nie zrobili, bo nie znali projektu GoodRelations lub czekali na  rozwiązanie oficjalnie przyjęte przez schema.org dla danych e-commerce, będą mogli bez dalszej zwłoki wziąć się do pracy, dla dobra swoich sklepów i całego internetu 🙂

GoodRelations będzie nadal rozwijany jako niezależny projekt, ale podejrzewam, że jeśli pojawią się w nim jakieś znaczące dodatki czy/lub zmiany, zostaną one uwzględnione w kolejnych wersjach schema.org.